ÉS HORA DE MÚSICA!

Visita el bloc de les APP!

DICCIONARI MUSICAL

Visita el bloc del nostre col.legi "Mare de Déu del Roser". Fedac Guissona

Bloc de Socials:

Bloc de la Fedac

ELs NOSTRES CANALS DE YOUTUBE I VIMEO

@fedacguissonaC
@fedacguissonaC

PINS MUSICALS

UN ANY EN 40 segons

MOLTES GRÀCIES
MOLTES GRÀCIES A TOT EL PROFESSORAT DE MÚSICA QUE APORTEU TANTES IDEES I MATERIALS ÚTILS PER LES CLASSES, COM VEUREU, HE FET ÚS DE MOLTS D'ELLS, I PER SUPOSAT, TOT EL QUE JO HE FET EN AQUEST BLOC ESTÀ DISPONIBLE PER A QUI LI PUGUI FER SERVEI, SEGUR QUE ENTRE TOTS ACONSEGUIREM QUE ELS NOSTRE ALUMNAT APRENGUI MÉS I MILLOR.

La Carme cantant

"Call me maybe"

TEMA DEL BARROC. Cliqueu sobre la imatge

PROJECTE MÚSICA I SOCIETAT AL BARROC

PROJECTE MÚSICA I SOCIETAT BARROCA [Modo
Documento Adobe Acrobat 221.7 KB

És un viatge musical per Europa amb els músics que hi va haver durant aquell moment. 

ELS CASTRATI

Castrati, uns cantants que hi va haver durant el Barroc i que tenien una veu tan especial que enamorava tant a les dones com als homes.

Podem comparar la veu d'aquests cantants del Barroc, amb un tipus de veu que podem escoltar avui i que té unes característiques tímbriques molt similars a la veu que es podia sentir en aquells moments:  la veu decontratenor.  La tècnica que utilitzen aquests cantants és la del falset   i  la de la veu de cap. Amb aquesta tècnica els contratenors aconsegueixen fer una veu que, aquells que no hi estan acostumats, sovint la confonen amb la d'una veu femenina.

Alessandro Moreschi és l'últim castrat que hi ha hagut a la història. Va deixar de cantar l'any 1913.
El podeu sentir cantar en //www.youtube.com/watch?v=slhhg8sI6Ds&feature=youtu.be de més de 100 anys.
El programa , Òpera en texans, del canal 33 tracta el tema dels castrats d'una manera molt didàctica.
Els reis de l'escena durant més de cent anys. Un fenomen irrepetible -més de 4.000 nens castrats cada any- que dos-cents anys després encara continua fascinant. Farinelli, Senesino, Tenducci... Van ser revolucionaris, singulars, únics. Avui intentarem desvelar el misteri dels 'castrati'. I no us perdeu la versió de Mazoni del "Lascia ch'io pianga" de Händel, possiblement el primer gran èxit de la història.

Després farem un petit treball d'investigació sobre el fenòmen de la castració. Consultaremhttp://www.kindsein.com/es/8/educacion/227/ "Castrats per amor a l'art": Exposició Händel i els Castrati i contestarem les preguntes que podeu trobar en el PDF.

La_mu_sica_vocal_al_Barroc-1.pdf
Documento Adobe Acrobat 289.9 KB
La partitura del Aria "Lascia ch'io pianga" de la ópera Rinaldo de G.F. Händel.
Es una de las arias más conocidas, entre otras cosas, popularizada por la película sobre Farinelli, uno de los castrati más famoso del siglo XVIII.
El compositor contó, para su estreno, con la participación de otros dos castrati muy famosos del Barroco, Nicolò Grimaldi "Nicolini" y Valentino Urbani.