BÀSIC DEL LLENGUATGE MUSICAL. Cliqueu sobre la imatge
Musilletres. S'ha d'endevinar aspectes que van sorgint a les lletres de la música.
Acoloreix el pentagrama i als símbols músicals: treballa la identificació dels diferents símbols musicals a partir de l'ús del color. |
Puzzle del Pentagrama Acolorit: l'alumn@ pot fer aquest puzzle o fins i tot, amb l'ajuda del
professor@ pot fer un puzzle amb el pentagrama acolorit per ell mateix amb l'eina Jigsaw Planet. El programa també dóna l'òpció d'imprimir el pentagrama en blanc perquè l'alumn@ li posi color en
el paper.
Pentagrama interactiu: aquest pentagrama permet col·locar en el pentagrama totes aquelles notes apreses fins el moment. |
Quin nota sona al final?: Es tracta de diferenciar si la direcció del so és ascendent o descendentl L'alum@ ha de clicar la nota corresponent després de l'audició. És una activitat senzilla perquè només hi ha dues opcions possibles.
La casa del sol-mi: Es tracta d'identificar dues notes el SOL i el MI. L'alum@ ha d'arrosegar les notes en el lloc corresponent del pentagrama
La casa de las notas: Es tracta d'identificar dues notes diferents (SOL-MI; SOL-DO; DO'-SOL: DO'-SI). L'alum@ ha d'arrosegar les notes en el lloc corresponent del pentagrama.
Quina nota sona (2)?: Es tracta d'identificar dues notes el SOL i el MI. L'alum@ ha d'arrosegar les notes en el lloc corresponent del pentagrama
Dibuixa la clau de sol: per treballar la grafia de la clau de sol. Després la podem treballar en format paper.
La casa de totes les notes musicals: Conjunt d'activitats per treballar totes les notes musicals. Ofereix la possiblitat de treballar amb 2, 3, 4 notes o totes les notes de l'escala. L'alum@ ha d'arrosegar les notes en el lloc corresponent del pentagrama. És un exercici de nivell força avançat.
Cosas: Activitat que permet treballar amb tres paràmetres del so: l'altura, la durada i el timbre. Utilitzant grafies alternatives l'altura es treballa amb la direccionalitat ascendent o descendent de la línia. La durada amb rodones mes grans o més petites. El timbre es diferencia amb els dibuixets que hi ha al principi de cada línia. Es aconsellable treballar primer les línes individualment i després començar a treballar polifonia clicant més de dos instruments a la vegada.
Les notes SOL-MI: Exercici per posar el nom a les notes
SOL i MI. Prèviament s'han treballat aquestes notes amb les activitats d'audició.
|
Les notes SOL-DO: Exercici per posar el nom a les notes SOL i DO